Distanční vzdělávání ve třídě Motýlků a Berušek bude probíhat zasláním e-mailu s pracovními listy na celý týden vždy v pondělí. Ve třídě Motýlků se to bude týkat pouze dětí s povinnou předškolní docházkou. Pro rodiče, kteří nemají možnost si pracovní listy vytisknout, budou k dispozici v MŠ u vchodu do kanceláře školy. Vypracované listy se budou zakládat v MŠ, proto je po otevření školy přineste a předejte ve třídě učitelkám.
Děkujeme za pochopení.
V případě přechodu na distanční vzdělávání dětí s povinnou předškolní docházkou předkládáme rodičům:
NA MOBILNÍM TELEFONU: 606 299 909
Nabídka činností, kterými můžete děti zabavit, rozvíjet jejich osobnost a připravit je na vstup do školy:
Procvičovat paměť a pozornost
- stolní hry - domino, pexeso, puzzle, hry typu Člověče nezlob se.
Početní představy
- procvičovat číselnou řadu 1 - 10
- čeho je víc, méně, stejně / o kolik
- procvičovat na předmětech, porovnávat - dlouhý, delší, nejdelší, krátký, kratší, nejkratší, malý, menší, nejmenší, více, méně, nejméně,...
- časové představy - roční období, dny v týdnu, včera, dnes, zítra, ráno, poledne, večer, učit se odhadovat čas a rychlost - kdo je rychlejší /auto -kolo
Sluchové a zrakové rozlišení
- napodobit rytmus, vytleskat slova po slabikách
- 1. a poslední písmeno ve slově - př. najít všechna zvířátka na obrázku, která začínají na písmeno -k
- rozklad slova na slabiky, slabiky spočítat
- najít chybu na obrázku - př. porovnat dva obrázky
- rozlišit vpravo - vlevo, nahoře, dole, uprostřed - v prostoru i na ploše, vždy vzhledem k osobě dítěte
- kdo je první a poslední, kdo je za, před - např. pohádka O veliké řepě
- najít stejný obrázek, písmeno, číslici, slovo
- sledovat cesty, labyrinty
Rozvíjení řeči a myšlení
- poznat a pojmenovat barvy, geometrické tvary
- třídit předměty podle daného znaku (2 znaků) - př. najdi všechna červená kolečka
- řekni opak - př. malý - velký, studený - teplý, plný - prázdný
- pojmenovat jedním slovem - př. nábytek, oblečení, nářadí
- řešit jednoduché hádanky
- učit se porovnávat - př.kdo je větší, rychlejší, starší, čeho je víc,...
- co by se stalo, kdyby - domýšlet situace a důsledky
- co nepatří do skupiny - př. obrázky - čepice, rukavice, sněhulák, šála
- hledat rýmy - babička, kočička, ...
- obrázkové čtení - doplnit čtený text
- číst obrázky zleva doprava
- povídat si s dětmi nad obrázkovou knihou, encyklopedií, o tom, co je zajímá
Grafická obratnost
- správně držet tužku - mezi dvěma prsty, třetí zlehka podpírá a konec tužky směřuje k rameni
- nakreslit např. vlny, kouř, déšť, sluníčko, zuby, ...
- uvolnění paže - malba na velkém formáru papíru
- překreslit ve správném pořadí např. A B A
- bez přetahování vybarvit omalovánku
- zápis tvarů, písmen, jména zleva doprava
Motorika
- navlékání korálků, skládání mozaiky, puzzle
- vytrhávání z papíru, lepení
- správné držení nůžek a stříhání podle čáry - rovně, obloučky, zuby
- stavění z kostek - př. napodobit stejnou stavbu - domeček, schody
- šroubování - stavebnice
- hmatové hry - poznat, co drží, bez koukání - kouzelná krabice
- modelování
- cviky - kočička, kotoul, poskoky, stoj na jedné noze, hodit a chytit míč apod.
Sebeobsluha
- svléknout se a obléknout, otočit věci na líc, složit a uklidit věci na dané místo
- zout a obout boty, zavázat tkaničky, rozepnout a zapnout knoflíky a zipy
- samostatně použít WC, udržet osobní hygienu, dbát o zevnějšek
- používat kapesník
- jíst celým příborem
DOPORUČENÁ LITERATURA:
volně prodejné časopisy pro děti předškolního věku, např. Sluníčko, Dráček, Šikulka, Školáček, omalovánky, pracovní sešity pro předškoláky.
Dále jsou vhodná pexesa, puzzle, domina, hry typu Člověče, nezlob se, stavebnice Cheva, Seva, Lego, Merkur apod.
Pomůcky na výtvarné činnosti - papíry, pastelky, vodovky, štětce, nůžky lepidla,...