Specifické cíle:
Září - Měsíc plný her
Vytváření prostoru a poskytování přiměřeného času a prostředků pro spontánní hru s ohledem na individuální potřeby, zájmy dětí a zásady zdravé životosprávy.
Říjen - Barevný říjen
Tvorba vstřícného, estetického a podnětného prostředí.
Listopad - Příroda jde spát
Sladit potřebu svobody a potřebu řádu a dodržovat pravidla vzájemného soužití.
Prosinec - Advent – než zazvoní zvoneček
Posilování sebedůvěry a navozování kladných emočních stavů.
Leden - Zima, zima dlouhá noc
Ochrana a posilování organismu, dostatek volného pohybu ve vhodném prostředíVýchova ke zdravému životnímu stylu, rozvíjet úctu ke zdraví vlastnímu i druhých.
Ůnor - Jsem zdravý jako rybička
Výchova ke zdravému životnímu stylu, rozvíjet ůctu ke zdraví vlastnímu i druhých
Březen - Jak se rodí jaro?
Rozvoj pocitu sounáležitosti s živou a neživou přírodou.
Duben - Aprílová škola
Rozvíjení vztahů důvěry, úcty , empatie a spolupráce mezi všemi lidmi, kteří v MŠ pracují a kteří do ní přicházejí.
Květen - Já a moji blízcí
Rozvíjení společných vztahů MŠ a rodiny, prolínání jejich vzájemných vlivů.Prohlubování vzájemné úcty,otevřenosti,tolerance a partnerství.
Červen - Co už umím
Vytváření povědomí o vlastní sounáležitosti se světem( přírodní,technické,kulturní prostředí).
Charakteristiky obsahů měsíčních tématických bloků:
Září: Zaměříme se na adaptaci dětí, seznámíme je s novými kamarády, prostředím a zaměstnanci. Postupně budeme spoluvytvářet pravidla vzájemného soužití.
Říjen: Seznámíme se se změnami a druhy počasí, budeme vnímat krásu podzimních barev, seznámíme se s tradicí města – posvícení. Darů přírody využijeme k rozvoji kreativity.
Listopad: Objevíme proměny počasí a budeme pozorovat, jak se příroda ukládá k zimnímu spánku. Péčí o zvířátka posílíme rozvoj úcty k životu.
Prosinec: Seznámíme se s tradicemi a zvyky vánočních svátků, prohloubíme postupně citovou vazbu k rodinným příslušníkům a lidem kolem nás, naučíme se porozumět, co jsou nadpřirozené bytosti, budeme usilovat o rozvoj samostatnosti, zdravého sebevědomí.
Leden: Využijeme přírodního prostředí pro vhodné pohybové a sportovní činnosti, prohloubíme si časové představy. Plánovanou návštěvou ZŠ budeme získávat pocity radostného očekávání vstupu do 1.třídy.
Únor: Učíme se znát své tělo, hrou a sportem budeme posilovat smysl pro zdravý životní styl a usilovat o vytváření správných životních postojů a návyků prospěšných zdraví.
Březen: Objevíme a upevníme si znalosti o probouzející se přírodě – rostliny, mláďata. Dozvíme se odpovědi na otázky o lidových zvycích a tradicích a neopomeneme na svátek knihy.
Duben: Seznámíme se s dopravními prostředky, bezpečnostními pravidly – beseda s policistou. Oslavíme Den Země – ekoprogram.
Květen: Poznáme strukturu rodiny, posílíme vztah k blízkým osobám a prohloubíme toleranci ke všem lidem (barva pleti, tělesně a mentálně postižení, staří lidé). Získáme poznatky o našem městě a jeho okolí.
Červen: Oslavíme Den dětí, využijeme všech příležitostí k poznávání neživé přírody – kameny, půda, voda, vzduch. Seznámíme se s plody léta a školní rok ukončíme Zahradní slavností.