Koncepce mateřské školy vychází z rámcových cílů Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání:
- Rozvíjení dítěte a jeho schopnosti učení
- Osvojení si základu hodnot,na nichž je založena naše společnost
- Získání osobní samostatnosti a schopnosti projevovat se jako samostatná osobnost působící na své okolí
Dále jsou do koncepce zařazeny prvky programu Zdravá mateřská škola : (Havlínová a kol.)
- Vytváří podmínky pro pohodu a zdraví
- Vychovává ke zdravému životnímu stylu
- Opírá se o sociální a odborné partnery a spolupracuje s nimi
V rámci předškolního vzdělání využívá koncepce také různé komunikační techniky a dále je rozpracovává do třídních plánů. ( komunikativní kruh …apod. )
CHARAKTERISIKA ŠKOLNÍHO VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU
CÍLE VZDĚLÁVÁNÍ
KATEGORIE :
Rámcové cíle jsou základním východiskem předškolního vzdělávání a jsou stanoveny v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolního vzdělávání.
Obecné cíle:
ŠVP vyjadřují prioritu toho, o co naše mateřská škola v rámci předškolního vzdělávání usiluje a směřuje zejména k všestranné péči o dítě.
Naplňování obecných cílů je dále konkretizováno v podobě specifických cílů měsíčních tématických bloků, které jsou společné pro vzdělávání ve všech třídách mateřské školy. Tyto cíle vycházejí z prvků programu Zdravá mateřská škola.
Měsíční tématické bloky se specifickými cíly jsou dále rozpracovány do Třídního vzdělávacího programu, který má každá třída individuální a je naplňován v týdenních tématických blocích s pedagogickým záměrem a výčtem činností a dílčích cílů.
Rámcové cíle:
- rozvíjení dítěte a jeho schopnosti učení
- osvojení si základů hodnot, na nichž je založena naše společnost
- získání osobní samostatnosti a schopnosti projevovat se jako samostatná osobnost působící na své okolí
Obecné cíle :
- podporovat vnímavý vztah k okolnímu světu
- rozvíjet poznávací a kreativní schopnosti
- podporovat kladné postoje ke skutečnosti a k poznávání
- vytvářet pozitivní vztah k prostředí
- přizpůsobit se životu v sociální komunitě, v kulturním prostředí
- poznávat hodnoty spojené se zdravím, životem, životním prostředím
- podporovat vzájemnou soudržnost a soucítění
- budování základů zdravého sebevědomí a sebejistoty
- podporovat schopnost komunikovat, spolupracovat a spolupodílet se
- podporovat samostatné rozhodování